
A közösségi média ma már szinte minden ember életének szerves része. Üzleti szempontból ez egy olyan terület, amelyen keresztül lehetőség van elérni a potenciális ügyfeleket, azonban megfelelő stratégia nélkül ez rendkívül nehéz.
A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a közösségi média marketing közel sem néhány Facebook vagy Instagram hirdetésen alapul. Ennél sokkal nagyobb odafigyelést, komplett stratégiát igényel, amit érdemes lehet hozzáértőkre bízni.
A közösségi oldalakon ugyanis nagyon sokféle marketing stratégia működőképes lehet, de amennyiben céltalanul, piackutatás vagy az alapvető követelmények és algoritmusok ismerete nélkül történik, könnyedén pénznyelővé válhat.
Mi az a közösségi média marketing?
Kezdjük az alapoktól! A közösségi média marketing azt jelenti, hogy a népszerűbb közösségi oldalakon keresztül (Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, X stb.) próbáljuk meg elérni azokat az embereket, akik potenciális vásárlók, ügyfelek lehetnek.
Óriási szerepe lehet a hatékony brandépítésben, hiszen megfelelő marketinggel ezeken a platformokon keresztül lehet a legkönnyebben elérni az embereket, de már bejáratott vállalkozás esetén is hasznos például új szolgálatások vagy termékek bevezetésekor.
A közösségi média marketinget alapvetően két nagyobb részre oszthatjuk fel:
- Egyrészről beszélhetünk az olyan minőségi tartalmakról, amelyek organikus forgalom révén segítenek elérni a fenti célokat. Ez sem feltétlenül ingyenes, hiszen a minőségi tartalom előállítása pénzbe kerül, és amennyiben ez nem biztosított, a siker megkérdőjelezhető.
- A másik nagyobb csoport, amikor fizetett hirdetésekkel próbáljuk meg elérni céljainkat a közösségi oldalakon. A minőségi tartalom, a megfelelő bejegyzések ilyenkor is elengedhetetlenek, de nem vagyunk kitéve az algoritmus kiszámíthatatlanságának, hozzáértő kezekben és megfelelő stratégia mentén pedig a siker borítékolható.
Mi az a közösségi média marketing stratégia?
Ezzel pedig el is jutottunk cikkünk központi témájához, a közösségi média marketing stratégiához.
Bármilyen formában is szeretnénk vállalkozásunk számára marketinghátteret biztosítani, a stratégia ehhez elengedhetetlen fontosságú.
Közösségi média marketing stratégiáról akkor beszélhetünk, ha ezek a jellemzően időintervallumra koncentráló célok és tervek kijelölésre, megtervezésre kerülnek, és lépésről-lépésre megvalósulnak.
A cél lehet a brandépítés, a követőszerzés, a kapcsolatfelvételre ösztönzés, de természetesen a több vásárlás vagy megrendelés is. A legfontosabb, hogy a célok összhangba kerüljenek a büdzsével, hiszen minél nagyobb összegekre épül egy stratégia, annál szélesebb eszköztárból lehet válogatni.

Ezen felül egyszerre több platformon kell jelen lenni ugyanazzal az arculattal, ami nagy kihívást jelenthet. Minden közösségi oldal ugyanis sajátos algoritmust használ, és ami működik az egyik helyen, az közel sem biztos, hogy megfelelő lesz a másikon.
2025-ben például különösen népszerűek a videós posztok, nagyon sok marketing stratégia alapját adják, azonban ezeket nagyon nehéz hozzáértő háttér nélkül megfelelő minőségben és kellő céltudatossággal előállítani.
A jó közösségi média marketing stratégia márpedig
- segít növelni a márkaismertséget és a leendő ügyfelek elköteleződését (a mérések szerint sokkal jobban, mint a televízió vagy a nyomtatott média);
- elősegíti a hitelességet, a márka iránti bizalmat;
- megtámogatja a bevételszerzési törekvéseket;
- mindemellett pedig teljes követhetőséget, ezáltal finomhangolási lehetőséget tesz lehetővé.
A professzionális közösségi média marketing alapja a professzionális háttér
Mivel szinte mindenki használja a közösségi oldalakat, ezért sokan élnek abban a tévhitben, hogy a kapcsolódó marketinghez is értenek, hiszen egy egyszerű Facebook hirdetést létrehozni nem nagy kihívás. Az ördög azonban a részletekben lakozik!
A profi marketingszakemberek ugyanis abban tudnak segítséget nyújtani, hogy ezek a hirdetések ne csak megjelenjenek, hanem
- illeszkedjenek a célközönség igényeihez,
- azokhoz az emberekhez juthassanak el, akik nagy eséllyel vásárlóvá válhatnak,
- mindemellett pedig a befektetett keretösszegből a legtöbbet tudják kihozni.
Egy megfelelő szakember az adott marketing stratégiát mindig az adott közösségi oldalhoz tudja igazítani, hogy mindenhol a legjobb eredmények szülessenek, de ami ennél sokkal fontosabb: nem csak a hirdetéseket menedzseli.
A marketing stratégiát ugyanis a közösségi oldalakon az organikus forgalomra is építeni kell, ami a legtöbb vállalkozásnál olyan tartalmak tervezésében és kivitelezésében nyilvánul meg, amelyeket a felhasználók nagy eséllyel osztanak tovább, vagy hozzászólásra, reagálásra ösztönzi őket, ami kedvez az algoritmusnak, a hírfolyamban való megjelenésnek.
Egy megfelelő stratéga nemcsak ismeri a közösségi oldalak algoritmusait és követelményeit, de pontosan tudja, hogy az adott vállalkozásnak mikor a legaktívabb a közössége, ki a célközönsége, miközben folyamatosan figyeli, elemzi az eredményeket, és ahhoz igazítja tevékenységét.
Ez a folyamat rendkívül bonyolult, emiatt naprakész tudást, külön szakembert igényel, ellenkező esetben a posztok és hirdetések hatását nem lehet maximalizálni, megfelelő stratégia mentén, céltudatosan alkalmazni.