Közösségi média marketing: ezek most a legnépszerűbb közösségi oldalak!

Minden sikeres vállalkozás tisztában van vele, hogy közösségi média marketing nélkül nincs sikeres üzletstratégia. Bár tény, hogy nem szabad és nem is lehet csak erre felépíteni a kitűzött célok elérését, azonban a közösségi oldalak megkerülhetetlenek a sikerhez.
Ennek az oka nem más, minthogy az emberek többsége minimum kettőt, de inkább hármat-négyet rendszeresen használ a kérdéses platformok közül, és mivel minden célcsoport megtalálható itt, ezért nagyon könnyű rajtuk keresztül elérni, megszólítani közönségünket.
Különösen hatékony lehet a közösségi média marketing induló vállalkozásoknál, illetve olyan már bejáratott háttér esetén, amikor az általános népszerűsítés, a brandépítés, az újdonságok bevezetése és az eladás a cél.
Ahhoz azonban, hogy tudjuk, milyen marketing stratégiát építsünk fel ezeken az oldalakon, elengedhetetlen tisztában lenni népszerűségükkel és felhasználóik összetételével. Cikkünkben erről adunk most egy átfogó összefoglalót.
A legnépszerűbb közösségi oldalak 2025-ben
Talán megdöbbentő lehet, de a statisztikák szerint jelenleg az Instagram tekinthető a legnépszerűbb közösségi oldalnak, a magyar vállalkozások zöme azonban mégis gyakran figyelmen kívül hagyja a közösségi média marketing során.
Ez különösen abban a tekintetben érdekes, hogy az Instagram kéz a kézben jár a Facebookkal, és vannak olyan kapcsolódási pontok, amelyek a közös kampánystratégiát lehetővé teszik, így extra erőforrások nélkül lehet elérni két platform felhasználóit.

Az Instagram bár csak hajszállal vezet a Facebook előtt (a közösségi oldalakat használók 84 százaléka rendelkezik profillal), de nem szabad figyelmen kívül hagyni a marketing stratégiában, hiszen a fiatalok körében toronymagasan a legnépszerűbb platform.
Különösen a Z-generáció tagjai és a 20-30 évesek használják nagy számban. A stratégiát esetében magas minőségű képekre, rövid, de hangzatos és fiatalos szövegekre, illetve figyelemfelkeltő short videókra kell fókuszálni.
A jó öreg Facebook évek óta megkerülhetetlen szereplő a közösségi média marketing világában. Nem véletlenül, hiszen Magyarországon a legnépszerűbb platform, de világviszonylatban is megingathatatlan a jelentősége, hiszen az emberek 83 százaléka rendelkezik profillal.
Emiatt valóban csak egy hajszál választja el az Instagramtól, azonban tudni kell, hogy itt egészen más a felhasználók összetétele. A legfiatalabbak világviszonylatban már alig használják, inkább a 30-50 közötti korosztály tagjai lehetnek a legnagyobb célközönség.
Ezek természetesen globális számok, hazánkban érdemes annyival kiegészíteni, hogy itthon azért a tinédzserek is magabiztosan használják, ezért az egyik legjobb megoldás, ha szeretnénk minél szélesebb ügyfélkört megszólítani.
A Facebookon is nagyszerűen működnek a látványos képekkel tűzdelt hirdetések, de itt már bátrabban kísérletezhetünk hosszabb szövegekkel, és bár a hashtag rendszer nem olyan fontos, mint az Instagramnál, a Reels-videókra épülő marketingstratégiák viszont gyakran elképesztő eredményeket hozhatnak.
Youtube
A Youtube-ot hazánkban sokan nem tekintik közösségi oldalnak, és nem is vonják be a marketingbe, ami óriási hiba, hiszen világszinten az emberek 78 százaléka rendelkezik profillal és a rendszer kiemelten népszerű a fiatalabbak körében.
Tudni kell, hogy a Youtube már egészen másképpen működik, mint az Instragram vagy a Facebook, a cég mindent elkövetett azért, hogy itt is megfelelő marketinget építhessenek maguknak a cégek.

A képekkel ellentétben itt kizárólag a videós tartalmak működnek, azon belül is főleg a rövid Shorts videókkal érdemes kísérletezni, hiszen könnyen lehet jó minőséget és hatékonyságot elérni, amennyiben hasznos, érdekes vagy humoros tartalmat gyártunk – profi színvonalon.
Algoritmusa sokkal kiszámíthatóbb, mint a Meta platformjainak, ha ügyesen és céltudatosan dolgozunk, rengeteg embert elérhetünk, sőt a Google-lel összekötött hirdetési rendszerében is rengeteg lehetőség lakozik.
TikTok
A TikTok jövője ugyan kérdéses, az viszont nem, hogy ott van a legnépszerűbb közösségi oldalak között, hiszen az emberek 68 százaléka rendelkezik profillal. Szinte kizárólag a fiatalok platformjának nevezik, a Z generációban például dobogós helyezése van.
Ezért ma már egy komoly vállalkozás nem tudja megkerülni, még ha nagyobb erőfeszítéseket is igényel, mint az Instagram és a Facebook, hiszen a videós tartalmak itt már megkerülhetetlenek, így szinte csak ezek, illetve ha belefér a portfólióba, akkor az élő bejelentkezések működőképesek.
A rövid, velős, de érdekes és vicces tartalmakkal nagyon sok emberhez el lehet jutni, az algoritmus kifejezetten kegyes – az organikus elérések terén jelenleg talán a legjobb –, így marketing szempontból mindenképpen számolni kell vele.
Egyéb platformok
Mivel a közösségi oldalak között sok az átfedés, egy-egy tartalom más platformokon is működhet, így érdemes kísérletezni vele. Ehhez különösen ajánlott az X (korábban Twitter), ahol a rövid üzenetek helyett ma már a képek és a videós tartalmak is nagyon jól futnak és egyre népszerűbb globálisan, illetve Magyarországon is.
Ezen felül kiemelendő még a sorból a Pinterest, z LinkedIn, de érdemes lehet odafigyelni a Threads-re is, ami az Instagram szárnyaként lépett a piacra, azonban dinamikusan növekszik, érdekessége pedig, hogy az egyes generációk ugyanolyan lelkesedéssel használják.