
A Meta évek óta mindent elkövet annak érdekében, hogy egyre több lehetőséget adjon azoknak a kezébe, akik felismerték a közösségi média marketing fontosságát, illetve megfelelő rendszerességgel használják ezt bevételszerzésre, brandépítésre.
A Facebook és az Instagram mögött álló Meta legnagyobb újdonságát pedig érdemes figyelembe venniük a vállalkozóknak, hiszen a Meta Verified egy olyan fizetős szolgáltatás, amely hosszabb távon hozzájárulhat a sikerhez, illetve segíthet elérni a következő szintet.
Hogy mégis mi az a Meta Verified és miért ajánlott szolgáltatás vállalkozások számára? Cikkünkben összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat!
Mi az a Meta Verified?
A Meta Verified a Meta legújabb előfizetős szolgáltatása, amely a Facebookhoz és az Instagramhoz, vagyis a legfontosabb közösségi oldalakhoz kapcsolódik. Lényege röviden a hitelesség és a biztonság növelése, amely rengeteg rövid- és hosszútávú előnnyel jár.
Aki előfizet a szolgáltatásra, a profilnév mellé egy kék pipát kap, ami messziről jelzi az ügyfelek és a többi felhasználó számára, hogy egy hitelesített, ellenőrzött profilról van szó.
A szolgáltatás havidíjas elven működik – jelenleg 5600 forint egy hónap, amihez Facebook és Instagram profil is bevonható egyszerre, ha a fiókok össze vannak kötve –, azonban tudni kell, hogy nem mindenki jogosult rá.
A Meta Verified – néhány kivételtől eltekintve – várólistára helyezi a jelentkezőket, akiknek meg kell felelniük néhány fontos közösségi alapelvnek, mint amilyen például az aktivitás, vagy a rendszeres és magas minőségű posztok gyártása.
Az igényléshez, illetve az előfizetéshez személyazonosításra van szükség, ami hosszabb távon – különösen egy vállalkozói profilnál – rengeteg előnyt adhat a kezünkbe.
Miért ajánlott vállalkozások számára a Meta Verified?
Hogy miért is érdemes előfizetni a Meta Verified szolgáltatásra egy vállalkozásnak? Lássuk a legfőbb érveket:
Extra védelem a profilnak és a vállalkozásnak
Miután a Meta Verified ellenőrzi a felhasználók személyazonosságát, így a vállalkozás mögött álló személyt, ezért sokkal nagyobb védelmet garantál, mint a hagyományos profilok.
Ezzel ugyanis elkerülhetők az olyan – manapság különösen gyakori esetek –, minthogy valaki visszaél egy vállalkozás nevével és logójával, ami a közösségi médiában az egyik legnagyobb brandrombolás, különösen abban az esetben, ha a visszaélés átveréssel társul.
Egy Meta Verified szolgáltatásra előfizető vállalkozás nemcsak könnyebben kivédheti az ilyen támadásokat – hiszen eleve meg sem próbálnak visszaélni vele –, hanem probléma esetén elegendő csak igazolnia magát ahhoz, hogy az úgynevezett kamuprofilok tevékenysége azonnal megszüntethető legyen.
Megnövelt látogatottság a profilokon
A közösségi média marketing egyik fontos eleme, hogy egy vállalkozás profilja minél nagyobb organikus forgalmat tudjon produkálni. Ez nagy kihívás, hiszen mind a Facebook, mind az Instagram algoritmusa nehezen kiszámítható, illetve folyamatos változásban van.
A Meta Verified segítségével azonban a profilunk sokkal nagyobb figyelmet kap, hiszen a kék pipa hitelesíti azt a látogatók előtt, ami nagyobb aktivitással jár, sőt több követőt is vonzhat hosszabb távon.
Mivel a profil ezzel pozitív ciklusba kerül, ezért posztjaink organikus elérése is növekszik. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz szükség hirdetésekre és célzott marketingre, de látványosabb eredményeket érhetünk el akár kisebb erőfeszítésekkel, illetve a nem hirdetett posztok is több emberhez juthatnak el.
Jobb ügyféltámogatás
Amennyiben a hagyományos profiloknak problémájuk van a Meta szolgáltatásaival, és az ügyfélszolgálathoz fordulnak, sok esetben csak napok múlva kapnak választ. Ez egy vállalkozás életében nem megengedhető, hiszen az ilyen időszakok bevételkieséssel járnak.
A Meta Verified előfizetés azonban biztosítja az ügyfelek számára a megnövelt ügyféltámogatást, így az esetleges problémákra azonnal, legfeljebb egy-két óra alatt reagál az ügyfélszolgálat és megpróbálja orvosolni a hibát.
Az előfizetők tehát prioritást élveznek ebben a rendszerben, ami hosszabb távon hatalmas előnyt jelenthet a hagyományos profilokhoz viszonyítva, hiszen gyorsabban lehet reagálni az esetleges problémákra vagy támadásokra.
Exkluzív üzleti támogatás
Bár sokan abban a tévhitben élnek, hogy a Meta Verified csak az influenszereknek vagy a celebeknek jó választás, valójában azonban máris elmondjuk, hogy ez miért tévedés!
A válasz a Business Premium csomagban keresendő, hiszen az előfizetőknek lehetőségük van hozzáférni ehhez az üzleti támogatáshoz, amely segít a Facebookon és az Instagramon, sőt a WhatsAppon is hitelesebb képet kialakítani vállalkozásunkról, ami a brandépítés szempontjából rendkívül fontos.
Bár a Business Premium egy drágább csomag, azonban részeként sokkal részletesebb profil, sőt keresésoptimalizálás is elérhető, méghozzá olyan extrákkal, mint a Reels-videókban elhelyezhető hivatkozások vagy az egyéni chattémák.
Ezek az eszközök rendkívül fontosak ahhoz, hogy egy vállalkozás legalább egy, de inkább több szinttel feljebb lépjen csak a Meta Verified szolgáltatás segítségével.