
Az Instagram a Meta szolgáltatásaként egyike a legnépszerűbb közösségi oldalaknak, ezért a marketing során kimagasló figyelmet kell szentelni neki a kisebb és nagyobb vállalkozásoknak egyaránt. Beszéljünk tehát most az Instagram marketing alapjairól!
Tapasztalataink szerint nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy a Facebookon és az Instagramon a két fiók összekapcsolását követően ugyanazokat a tartalmakat osztják meg. Ez azonban az esetek többségében nem működik.
Pontatlanság lenne a részünkről azt állítani, hogy soha, hiszen a legtöbb tartalom elkészíthető úgy, hogy mindkét platformon megállja a helyét, de az Instagram marketing alapvetően más megközelítést igényel.
Ezekkel az alapokkal pedig még akkor is fontos megismerkedned, ha profi közösségi média marketinges szakember dolgozik melletted, hiszen a siker titka ebben az esetben a vállalkozás és a hozzáértő háttér összedolgozásában rejlik.
Az alapok ugyanazok, mint a Facebookon
Az Instagram marketing alapjai gyakorlatilag ugyanazok, mint a Facebookon, bár ez általánosságban minden közösségi oldalról elmondható. A legfontosabb ugyanis, hogy meghatározzuk céljainkat és célközönségünket egyaránt.
Mivel sokan a Facebook mellett üzemeltetik az Instagramot, ezek már adottak lesznek, mégis fontos kiemelni, ha korábban nem így indultunk volna el, vagy teljesen újak vagyunk ennek a közösségi oldalnak a világában.
Rendkívül lényeges ugyanis, hogy milyen célból indul útnak az Instagram? Ez a platform különösen hatékony a márka népszerűségének a növelésében. Nem arra szolgál, hogy beszélgessünk az ügyfelekkel, sokkal inkább arra, hogy megmutassuk nekik, kik vagyunk és mit csinálunk.
Ehhez persze elengedhetetlen meghatározni a célközönséget is. Az Instagram egy alapvetően fotós és videós tartalmakra koncentráló, fiatalosabb platform, ezért itt különösen nagy figyelmet kell fordítani az életkorra, a nemre és az érdeklődési körre.
Ha volt már piackutatásunk korábban, az óriási segítség lehet a célközönség meghatározásában.
Üzleti profil nélkül nem megy
Amennyiben hatékony Instagram marketinget szeretnénk folytatni, akkor elengedhetetlen hozzá, hogy nem hagyományos, hanem üzleti profilt alkalmazunk ehhez.
Fontos beállítás a marketing szempontjából, hiszen ezzel olyan sok extrához juthatunk hozzá, ami elengedhetetlen lesz a sikerhez. A váltás egyszerű, néhány lépésben elvégezhető, és nem jár extra költségekkel, mint a Meta Verified.
Az üzleti profil azért kell, mert csak így tudunk hirdetéseket létrehozni, ami minden Instagram marketing egyik alapja és velejárója, ezen felül pedig növeli a kapcsolatfelvételi és beállítási lehetőségeket is.
A megfelelő posztok nagyon fontosak
Az Instagramon alapvetően a képek beszélnek helyettünk. Az emberek azért járnak oda, mert nem kell sokat olvasniuk, a képekről azonnal látják, hogy mit kínálunk, mit szeretnénk nyújtani vagy eladni nekik. Erre a posztoláskor oda kell figyelni!
A képek legyenek beszédesek, de ne legyenek megtöltve szöveggel – ezt bünteti is az algoritmus –, és lehetőségeinkhez mérten törekedjünk a minőségre. Ócska fotókkal ócska hatást kelt a vállalkozásunk, profi képekkel viszont professzionálist.

Ez minden platformon így van, de az Instagram marketing esetében különösen nagy figyelmet kell fordítani rá.
Legyen sztori és Reels is
A rendszeres posztok nagyon fontosak – itt érdemes heti 2, maximum 3 bejegyzésre gondolni –, de a platformon különösen népszerűek a sztorik és a Reels videók is.
Bár a sztorik 24 órán belül eltűnnek, mégis nagy figyelmet kell fordítani rájuk, hiszen naponta is lehet ilyen formában posztolni, és rendkívül hatékonyak a brandépítésben, hogy a leendő vásárlók jobban megismerhessenek mindent. A posztokkal ellentétben itt sokkal direktebbek is lehetünk.
A Reels videó a Facebookon is aktív lehetőség, így ha ott készítünk ilyen bejegyzéseket, azokat pontosan ugyanúgy feltölthetjük Instagramra is. Fontos a közvetlenség, a minőség, a hasznos tartalom és tapasztalataink szerint egy kis humor sem árt.
A hashtag-rendszer kihasználása elengedhetetlen
Míg a Facebookon elhanyagolható a hashtag-rendszer működése, addig az Instagram marketing esetében elengedhetetlenül fontos. Ennek az oka, hogy az algoritmus nagyon figyeli és lehetőségük van a felhasználóknak hashtag-követésre is.
Az sem baj, ha ezeket a hashtagokat csak hozzászólásban tesszük közzé, hogy ne zavarja a szöveges tartalmat – amivel érdemes rövidnek lenni –, de a lényeg, hogy használjuk, sőt okosan használjuk, hiszen rengeteget nyerhetünk vele.

A statisztikák alapján még egy sikeres oldalnál is lehetőség van arra, hogy nagyjából a bejegyzés elérését megduplázzuk külső fiókokkal a megfelelő hashtagek használatával, ami követőszerzésre, ezáltal brandépítésre is tökéletesen alkalmazható. Túlzásba azonban ne vigyük, maximum 10-15 releváns hashtag használata minden posztnál elegendő.
A kreatív reklám sokat lendíthet az Instagramon
Természetesen az Instagram marketingben is fontos szerepe van a reklámoknak. Itt a kreativitás nagyon lényeges. Érdemes minden vállalkozásnak saját arcokat, központi szereplőket választani – lehet az vezető vagy egyszerű alkalmazott, de felkért külsős is –, aki nemcsak a posztokban, a történetekben és a videókban, hanem a reklámokban egyaránt megjelenik.
A reklámozás hasonló mederben zajlik, mint a Facebookon, azonban a minőségre még nagyobb figyelmet kell fordítani. Természetesen az Instagram hirdetések beállításához nagyon fontos a hozzáértő szakember, hiszen egy jó reklámtartalmat is könnyedén tévútra tud terelni egy rossz kalibráció.